Mobilność w Bułgarii: 18-25.05.2019

Podróż do Sofii, BG rozpoczęliśmy od wyjazdu  do Berlina. Na lotnisku zjedliśmy obiad i po kilku przygodach podczas odprawy :-) szybowaliśmy już w chmurach. W niedzielę podzieliliśmy się na 6 małych grup, w których przygotowaliśmy tematy do dyskusji w komisjach oraz wykonaliśmy prezentację na temat Polski.

W poniedziałek - uroczyste powitanie koncertem folkowej muzyki oraz występem tanecznym. W tym dniu również odbyły się warsztaty tańca bułgarskiego dla uczniów oraz warsztaty kulinarne dla nauczycieli. Bułgarska szkoła przygotowała także prezentację o zajęciach pozalekcyjnych. Podczas pracy w komisjach uczniowie z każdego państwa przedstawili najciekawsze fakty na temat swoich krajów, aby potem udzielić jak najwięcej poprawnych odpowiedzi w quizie Kahoot

We wtorek komisje pracowały na pełnych obrotach, aby wypracować rezulucje w wybranych tematach. Komisja Finansów i Budżetu debatowała nad przyjęciem EURO jako wspólnej waluty we wszystkich państwach UE.

Środa to dzień kulturowy - wycieczka do Plovdiv. Zwiedziliśmy starożytny amfiteatr, typowy dom mieszczański z XIX w. oraz Muzeum Etnograficzne.

W czwartek - Sesja Plenarna Europarlamentu Młodzieży Szkolnej #YSEP. Wszystkie komisje zaprezentowały rozwiązania prawne Po dyskusji i poprawkach nastąpiło głosowanie.

Piątek - zwiedzanie stolicy - Sofii oraz celebracja narodowego święta cyrylicy. Uczestniczyliśmy w paradzie ulicznej, a następnie zwiedziliśmy najważniejsze zabytki.